Je to první velká změna loga s postavou kráčejícího muže za více než sto let, která přichází v době, kdy se velké značky vyrábějící nápoje snaží přilákat více žen, uvedla CNN.

„Jako značka, která podporuje pokrok už téměř 200 let, Johnnie Walker je pyšný na další krok, který dělá. Představí Jane Walker jako další symbol závazku značky k pokroku,“ píše se v prohlášení.

Firma počítá s vydáním 250 tisíc lahví Jane Walker. Podle serveru Scotchwhisky.com se bude cena jedné lahve o objemu 750 ml pohybovat kolem 34 dolarů, tedy v přepočtu skoro 700 korun.

Výrobce uvedl, že z každé prodané lahve věnuje jeden dolar (což je asi 20,5 koruny) organizacím na podporu žen, a to až do limitu 250 tisíc dolarů.

Vydání limitované edice v březnu se tak bude prolínat s Měsícem ženské historie a Mezinárodním dnem žen.

Někteří lidé ale domnělou snahu o rovnoprávnost firmy Diageo neuznávají. „Nevidím to jako symbol rovnoprávnosti pohlaví,“ napsala na Twitteru Diana Pardová. „Jediné, co vidím, je marketingová strategie na zvýšení prodeje,“ dodala.

„Nejsem feministka, ale nepotřebuji na láhvi ženu, abych věděla, že to můžu pít,“ poznamenala na Twitteru Jennifer Massonová.

„Nejdřív se vztekáte, jak jsou loga značek zaměřená na muže. A když vznikne něco jako Jane Walker, zase se vztekáte, že se značky až moc snaží,“ oponoval na sociální síti Agamoni Ghosh.