Nakupování na internetu je pro Čechy stále oblíbenější disciplínou. A neutuchá ani jejich zájem o slevy. Dokazují to i čísla agregátoru on-line slevových nabídek Skrz.cz, který loni zprostředkoval prodej zboží v hodnotě přesahující 750 milionů korun. Letos by to mohlo být až o třetinu více.

„Samozřejmě se ještě může stát hodně věcí, ale letos máme našlápnuto na jednu miliardu v rámci zprostředkovaných prodejů," říká v rozhovoru pro Dotyk.cz, který vyjde v nejbližších dnech, šéf a majitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik.

„Šlo by o zhruba 30procentní meziroční nárůst a miliardu bychom pokořili vůbec poprvé," vypočítává.

Letos máme našlápnuto na jednu miliardu v rámci zprostředkovaných prodejů.

Za růstem agregátoru, který 8. srpna oslavil šesté výročí své existence, stojí jednak neutuchající obliba slevových serverů mezi Čechy, akvizice portálu Vykupto.cz z loňského listopadu a také zaměření vyhledávače na samotné e-shopy, které se staly další opěrnou nohou týmu Petra Kováčika.

Zaměřeno na e-shopy

„Loňské roky jsme měli nižší dynamiku růstu kolem 10 procent. Bylo to ale tím, že jsme se hodně soustředili na e-shopy, které bylo zpočátku těžké rozpohybovat," vysvětluje Kováčik s tím, že dnes se to již firmě daří a Skrz.cz tak pracuje s čím dál větším počtem e-shopů, kterým pomáhá nejen s prodejem slevových nabídek, ale čím dál častěji také s jejich nastavením.

Kováčik také považuje za úspěšný v dubnu spuštěný projekt zvaný „Skrz sirény", kterým každou první středu v měsíci od 12 hodin (v době zvukové zkoušky sirén) promuje vybrané nejvýhodnější slevové nabídky na českém internetu.

Rozhovor se šéfem Skrz.cz Petrem Kováčikem přineseme v následujících dnech na Dotyk.cz.Autor: Jan Rasch

E-commerce na vzestupu

Češi loni na internetu utratili dle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) 81 miliard korun, což značilo 16procentní meziroční růst. Letos by se v e-shopech mělo protočit až 97 miliard, růst by měl tedy dále akcelerovat.

Podle odhadů srovnávače cen zboží Heureka.cz Češi v prvním pololetí utratili na internetu 41 miliard korun, přičemž o konečném účtu za celý rok rozhodne zejména vánoční sezona, ke které všichni obchodníci vzhlížejí, ať už se pohybují v on-linu, či pouze v kamenných prodejnách.

Podle odhadů srovnávače cen zboží Heureka.cz Češi v prvním pololetí utratili na internetu 41 miliard korun.

Trh slevových serverů se po počátečním boomu z doby před osmi lety konsolidoval a dnes 80 procent trhu on-line slev ovládají tři nejsilnější subjekty – Slevomat.cz, HyperSlevy.cz a Pepa.cz. Tím hlavním je přitom Slevomat.cz, který podle naposledy dostupných údajů za rok 2014 tehdy utržil přes 1,2 miliardy korun. Čísla za rok 2015 nedodal.

Více detailů o trhu slevových serverů v Česku a dalšího směřování Skrz.cz se dočtete v nadcházejících dnech v rozhovoru se šéfem agregátoru a internetovým podnikatelem Petrem Kováčikem.