Autoprůmysl

BMW začíná nabízet bezdrátové dobíjení u svých aut. Hybridní řada 5 bude první

30. květen 2018 četba na 2 minuty
BMW 530e iPerformance.

BMW 530e iPerformance.

Foto: BMW

Jak BMW dříve plánovalo, tak nyní činí. Do prodeje jako první velká automobilka uvádí systém bezdrátového nabíjení pro svá elektrifikovaná vozidla. Nejprve se technologie objeví v nabídce pro hybridní řadu 5.

FOTOGALERIE

BMW 530e iPerformance. BMW 530e iPerformance. BMW 530e iPerformance.

Bezdrátové nabíjení funguje na známém principu elektromagnetické indukce. Jde v podstatě o stejné řešení, jaké už dnes funguje například u mobilních telefonů. BMW je však vůbec první automobilkou, která tuto technologii nabídne u produkčního vozu.

Přesněji bude technologií vybaveno nejprve BMW řady 5 v hybridní variantě 530e iPerformance. To používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a elektromotor o kombinovaném výkonu 251 koní (185 kW) a točivém momentu 420 Nm.

Baterie elektromotoru o kapacitě 9,2 kWh se tak budou moci dobíjet i bezdrátově, přičemž plné dobití bude trvat asi 3,5 hodiny, což je o 1,5 hodiny déle než přes kabel a dodávanou rychlonabíječku.

Výhodou má však být hlavně absence nutnosti manuálního připojení vozu k síti a manipulace s nabíječkou. Řidič tak prostě vjede přední části vozu nad dobíjecí platformu umístěnou na zemi a vypne zapalování. Proces nabíjení se potom spustí jediným stisknutím tlačítka Start/Stop. Jakmile je baterie plně nabitá, systém se automaticky vypne.

BMW zmiňuje, že dobíjecí platformu je možné používat nejen v kryté garáži, ale také bez problémů venku. S perfektním umístěním vozu nad platformu pak řidiči pomůže parkovací asistent na palubním displeji. Takzvaná podložka GroundPad je navíc permanentně monitorována a pokud jsou na ní detekovány jakékoliv cizí objekty, dojde k vypnutí.

Stav dobíjení pak můžete sledovat pomocí aplikace BMW na svém chytrém telefonu. Jak ostatně celá věc funguje, se můžete podívat níže na videu.

Prodej zařízení začne v Německu a následovat bude ve Velké Británii, USA, Japonsku a Číně. Ačkoliv BMW tuto vychytávku uvádí nejprve pro řadu 5, je velmi pravděpodobné, že se později rozroste do výbavy všech hybridních a elektrických modelů značky.

Druhou automobilkou, která v nejbližší době plánuje nabízet tuto technologii, bude nejspíše konkurenční Mercedes-Benz. Ten oznámil uvedení na trh také ještě letos.