Podnik nazvaný Selfie Coffee najdete ve starobylých uličkách čtvrti Haji Lane. Společnost mu tu dělá i řada dalších bizarních malých obchůdků, ukrytých v historických domcích, které pokrývají pestrobarevné graffiti malby. Najde se tu leccos, ale tato kavárna, nabízející od roku 2015 "selfie pěnu", je přece jen výjimečná.

Proces je jednoduchý - pokud se zákazník rozhodne, že o kávu se svým selfíčkem stojí, může si vybrat, jestli si pořídí snímek sebe sama speciálním mobilním telefonem, který mu zapůjčí kavárna a jenž je navržen speciálně pro tuto potřebu, nebo zda použije nějaký svůj starší, už pořízený snímek, který zašle online cestou na internetové úložiště, jehož adresu mu poskytne personál.

Pak mu v kavárně obvyklým způsobem připraví kávu, ovšem s tím rozdílem, že speciální stroj vytiskne do kávové pěny zmíněnou podobiznu.

Na originální službu upozornila tisková agentura DPA, podle níž si servírování kávy s vlastním portrétem získalo velkou oblibu. Populární se prý navíc stalo pořizování si "selfies na druhou" - stále víc zákazníků se snaží udělat si fotku sebe sama, jak drží kávu se svým portrétem.

Celá operace přitom trvá jen pár minut a nemusí se při ní používat žádné převratné hi-tech vynálezy. "Ta technologie není nová," sdělil agentuře DPA obchodní ředitel kavárny Eddy Chan.

Podle jeho slov funguje tisková technologie na témže principu, jenž umožňuje například tisk obrázků na "personalizované" dorty, které se dávají často k narozeninám či jiným podobným příležitostem. Jako barvivo slouží jedlé barevné rostlinné oleje, které jsou podle DPA schopné replikovat barvy z fotografie překvapivě přesně a ostře. Trochu složitější bylo to, že výsledný snímek není tištěn na pevnou vrstvu jako v případě dortu - plátno tvoří jen pěna či šlehačka. Tisk také komplikuje teplota nápoje, protože horká káva způsobí, že se šlehačka rychle rozpustí - v takovém případě se tedy musíte smířit s tím, že se vaše podobizna brzy "rozpije" a získá nelichotivé a rozplizlé rysy, načež se rozplyne docela.

Kavárna tuto nevýhodu vynahrazuje tím, že nabízí celou řadu studených a ledových káv i jiných nápojů, například Caramel Macchiato, Matcha Latté, mango džus a další, všechny v ceně kolem 8,5 singapurského dolaru (asi 134 korun).

Selfie Coffee se však dnes už neomezuje jen na zobrazování tváří zákazníků. Podle svého obchodního ředitele probouzí neobvyklá nabídka v zákaznících jejich vlastní fantazii, takže se objevují například turistické výpravy, které si řeknou o kávu s portrétem celé skupiny, jiní štamgasti si nechávají na kávu zobrazit své oblíbené kreslené postavičky, domácí mazlíčky nebo třeba fotografie svých oblíbených populárních osobností, které v minulosti poctily kavárnu svou návštěvou.

"Naší největší odměnou je, když naservírujeme nápoj zákazníkovi a vidíme úžas na jeho tváři," usmívá se Chan.